”Ben çocuklara inanıyorum.Bu yüzden umutluyum.Ben çocuklara inanıyorum.Bu yüzden de mutluyum!”

21 Ağustos 2014 Perşembe

Hoşça kal, büyük şair..



Faiz Cebiroğlu
faizce@hotmail.com

Hoşça kal,  büyük Filistinli, devrimci, direnşçi şair: Semih El-Kasım. Aramızdan fiziki olarak ayrıldın ama Filistin için yazdığın direniş şiirlerin  yaşıyor, halklaşıyor... Şiirlerin, şu anda,  Gazze'de mukaveme oluyor. Şiirlerin, Mahmud Derviş ile bütünleşiyor: Kurtuluşa kadar direniş ve direniş oluyor.

75 yaşında, kansere yenik düşmeden önce yazdıkların daha da anlam kazanıyor: ”ukavumu, ukavumu, ukavumu / direnin, direnin ve direnin...!” Filistin halkı, direniyor. Filistin halkı, şiirlerinde verdiğin direniş damarı ile mukaveme oluyor.

Hoşça kal, direnişçi şairim; ölümden korkmadan aramızdan ayrıldın. Son el yazınla ölüme hem meydan hem de direnişçi damarını gösterdin:

أنا لا أحبك يا موت
لكنني لا أخافك

 ”Seni sevmiyorum ey ölüm / Lakin senden korkmuyorum!”

Hoşça kal büyük direnişçi, Filistinli şairim. Fiziki olarak ayrıldın ama direnişçi çizgin ve devrimci  şiirlerin,  Filistin'de yaşıyor ve Filistin özgür olacaktır...

Hoşça kal devrimci, direnişçi şaiirim;  seni, gazeteci, yazar ve şair Murat Altunöz'ün çıkarmış olduğu, DAR SOKAK dergisinde, benim çevirdiğim şiirle tekrar selamlıyorum:



Yarasalar (*)

Semih El-Kasım

”Yarasalar penceremde
Sesimi emiyorlar.

Yarasalar, evimin giriş kapısında
ve yarasalar gazete arkalarında
ve bazı köşelerde
Adımlarımı izliyorlar.

Başımın
Her kıbırdanışını izliyorlar.

Ve yarasal, iskemlede
Arkamdaki sokakta
beni gözetliyorlar.

Ve kitaplar üzerinde
Ve genç kızın bacağında...
ve de bakışlarımın hareketlerini izliyorlar.
İzliyorlar...

Yarasalar, komşumun balkonunda
Ve yarasalar elektronik cihazlar gibi
Duvarlarda saklı...

Ve şimdi yarasalar
İntiharın eşiğinde...

Ben se,
Gün ışığına bir yol kazıyorum!”

(*) Dar Sokak dergisi.  Sayı 3. Ekim 2008. Sayfa: 5


Hiç yorum yok: